Elementtransport. Jan Jakobsen henter tit effekterne dagen før på sættevognen, således disse er klar til at blive kranet på plads dagen efter. Sættevognen bliver selvfølgelig bakket ind i hallen om natten, så effekterne står tørt og godt om natten. Her er der tale om træelementer til et parcelhus. Bemærk at Jan lige har plads til håndværkerens stillads også.

Maskintransport. Blokvognen er velegnet til diverse maskintransport. Her er det en stamme udkører til fældede træer. Jan kører selvfølgelig selv maskinerne op på blokvognen, og kører dem af igen på deres bestemmelsessted. Bemærk, at her er hjulkasserne fjernet, og hjulene på maskinen er kørt ned i fordybningen. Transporthøjden er hermed reduceret.

Tung transport. Med en kapacitet op til 32 tons, kan der virkelig transporteres tunge emner. Så en stor gravemaskine på larvefødder er ingen hindring. Så er der tunge emner der skal transporteres, eller for den sag kranes, er vognmand Jan Jokobsen det naturlige valg.

Containere. Alle former for containere der skal kranes og tranporteres klarer man selvfølgelig også. I sær til byggebranchen, herunder materiale, værktøjs samt beboelses containere. Nogle gange skal disse også stables grundet pladsmangel.

Tunge stålspær. Igen har Jan lige materialer med ud på byggepladsen. Denne gang stålspær. Der kranes hen over front på bilen, dette kan lade sig gøre grundet støttebenet i fronten. Med et stålspær på én tons, kan Jan lige nå 30 meter ind på pladsen.

Skovningsmaskine. Her transporteres en skovningsmaskine, klar til at fælde træer i stor omfang. Igen en specialitet fra Jan Jakobsen, har kører simpel hen enhver maskine op og ned af blokvognen. Han må være det man kan kalde en all round maskinfører.