Rejsning af træspær. Ofte kræver det en kran med lang rækkevidde og kapacitet når man rejser huse, især ved erhvervsbygninger. Her er spærerne oftest tunge og uhåndterlige.

Rejsning af stålspær. Bemærk at man rejser spærene foran bilen. Dette kræver en støtteben i fronten af kranbilen Selve spærerne medbringes på sættevognen. Man sparer således en transport.

Tagsten. Alle håndværkere ved at tagsten er tunge og uhåndterlige specielt oppe på taget. Men pålægningen går meget let, når Jan lige svinger en tons tagsten tredive meter ind over byggeriet Lang rækkevidde bevirker også, at antal flytninger af kranbilen reduceres væsentlig. Og nogle steder kan en mindre kranbil slet ikke nå.

Kan han nå ned i haven? Det kan han faktisk, grundet kranen har fly jib, som er den tekniske betegnelse for en ekstra hydraulisk kranarm, som er monteret i fronten af selve kranen. Ved denne ekstra arm, er kranen bøjelig så man kan sænke denne specielle arm. Dette giver ekstra og fleksibel rækkevidde

Tunge løft i stor højde. Tunge præcise løft i stor højde er intet problem. Når der skal være præcis, er man også nød til at være tæt på der hvor løftet sker eller afleveres. Læg mærke til de to personer på toppen af siloen. Den ene af disse er Jan der styrer kranen herfra.